28 Mart 2015 Cumartesi

pfSense bant genişliği yönetimi (Bandwith)

Merhabalar;

Bu yazıda pfSense firewall üzerinde limitleme özelliğinden bahsedeceğim. Limitleme özelliğini kullanarak local ağ kullanıcıları için veya network aralığı için upload/download hızlarını belirleyerek sizin istediğiniz hız limitinde internette gezmelerini sağlayabilirsiniz.


İlk önce herhangi bir kullanıcı üzerinden internet upload/download hızlarını öğrenelim.









Source adresses : Kullanılan bandwidth değerini her kaynak ip adresine verir. Örneğin; ben geliyorum 2mbit alıyorum diğeri geliyor 2mbit alıyor gibi.)


Destination adresses: Kullanılan bandwith değerini network aralığına verir ve herkes verilen bandwidth değerinden azcık azcık kullanır. Kısacası güçlü olan kazanır.


Ana menüde bulunan Firewall > Traffic Shaper > Limiter > adımları takip edildikten sonra + butonuna tıklayarak yeni bir kural oluşturulur.




Upload kuralı için ayarlar aşağıdaki gibidir. Upload hızını 2mbit olarak ayarladım siz istediğiniz gibi hız değerini değiştirebilirsiniz. Ayarlar yapıldıktan sonra alt satırdan Save butonuna tıklayarak ayarlar kaydedilir.













Download kuralı için ayarlar aşağıdaki gibidir.












Kurallar oluşturulduktan sonra sıra geldi bu kuralları uygulayacağımız network aralığına veya siz bir grup açıp o grup için limitleme uygulayabilirsiniz bu örnekte bütün kullanıcılar için limitleme uygulanacaktır. Ana menüde Firewall > Rules > LAN > + > butonuna tıklayarak yeni kural oluşturulur daha sonra en alt satırda In/Out bölümü bulunup limitleme kuralları ilk önce upload ikincisi download olacak şekilde ayarlanır.

1. Action Pass
2. Interface LAN
3. Protocol Any
4. Source LAN Subnet
5. Destination Any
6. Description 











Ayarlar kaydedildikten sonra aşağıdaki gibi bir resim ile karşılaşacaksınız.

Makalenin başında internet hızı için örnek bir resim paylaştım aynı kullanıcı üzerinden internet hızlarını yeniden test ediyorum ve gördüğünüz gibi 2mbit üstüne çıkamıyor.










" Online pfSense Firewall & Router Eğitimi | www.udemy.com/pfsense-training "

 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Online pfSense Firewall & Router Eğitimi

Merhabalar Online pfSense Firewall & Router eğitimi hazırladım ve Udemy üzerinde yar aldı. Eğitim içeriği toplam 40 ders ve yaklaşık o...