4 Eylül 2014 Perşembe

Linux Buffers/Cache Temizlemek

Linux işletim sistemi maksimum miktarda belleği kullanmaya çalışır. Eğer bellek kullanımı için programlardan istek gelmiyorsa fazla gelen boş belleği dosya sistemi için buffers/cache olarak değerlendirilir. Ayrıca kullanıcılar tarafından okunan veri blokları bu bölüm üzerinde tutulur.


İlk yapmanız gereken aşağıdaki komutu kullanarak root yöneticisi oluyorsunuz.














İşletim sisteminizin bellek durumunu görmek isterseniz aşağıdaki komutu kullanabilirsiniz.



Linux işletim sisteminizin buffers/cache temizlemek isterseniz aşağıdaki komutu kullanmanız yeterli olacaktır.


Ardından aşağıdaki komutu kullanarak buffers/cache 'in temizlendiğini görebilirsiniz. Kendi sistemimde buffers/cache temiz olduğundan herhangi bir değişiklik göstermeyecektir.) 













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Online pfSense Firewall & Router Eğitimi

Merhabalar Online pfSense Firewall & Router eğitimi hazırladım ve Udemy üzerinde yar aldı. Eğitim içeriği toplam 40 ders ve yaklaşık o...